Geef voor de strijd tegen blind- en slechtziendheid

Hebt u er weleens bij stilgestaan dat u ook na uw overlijden van betekenis kunt zijn voor anderen? Maak het financieren van onderzoek naar ernstige oogaandoeningen die blind- en slechtziendheid veroorzaken voor meerdere jaren mogelijk.

Nalaten aan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting is een persoonlijke beslissing

Het blijft een lastig onderwerp. Een testament opstellen is een persoonlijke en geen eenvoudige beslissing. Dat is begrijpelijk want het is afhankelijk van uw persoonlijke wensen en situatie. Wanneer u nalaten aan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting overweegt, dan zijn er verschillende mogelijkheden. Nalaten gaat altijd via een notaris.

Zo kunt u een deel van uw erfenis schenken aan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting Ook kunt u een vast bedrag of goederen nalaten aan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting. Dat noemt men een legaat. Misschien hebt u zelfs een specifiek onderzoeksdoel voor ogen. U kunt dat in uw testament bepalen of een Fonds op Naam oprichten. Graag willen wij u verder helpen in dit proces en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Neem gerust contact op met onze stichting. U kunt daartoe het contactformulier op deze pagina invullen of u kunt een terugbelverzoek plaatsen. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Heeft u al een notaris en wilt u het direct regelen? Dan heeft uw notaris de volgende gegevens nodig:
Nederlandse Oogonderzoek Stichting
Statutair gevestigd te Nijmegen
Kantoorhoudend: Gelderhorstlaan 7, 6573 CB Beek (gemeente Berg en Dal)
Ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer: 09142529
RSIN/ fiscaal nummer: 8147.97.799

Belasting nalatenschap

De Nederlandse Oogonderzoek Stichting is een door de overheid erkende stichting met een ANBI-status, waardoor zij geen erfbelasting betaalt over het nagelaten bedrag. Dit komt dus volledig ten goede aan onderzoek naar oogziekten.

Overigens kunt u voor uw erfgenamen vaak erfbelasting besparen worden door een schenking tijdens uw leven. U kunt hierover ook overleggen met uw notaris of belastingadviseur. Natuurlijk kunt u ook hierover contact opnemen met onze stichting. Dit kan via het contactformulier of middels een terugbelverzoek. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Uitvaart

Ook bij een uitvaart kunt u denken aan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting wordt gedacht. Dit kan bijvoorbeeld door de vraag om een donatie in plaats van bloemen. Wilt u collectebussen aanvragen voor een uitvaart? Dan helpen we u graag verder op weg.  Als u ons het contactformulier toestuurt of een terugbelverzoek plaatst, neemt de Nederlandse Oogonderzoek Stichting zo snel mogelijk contact met u op.