Fonds op naam

De Nederlandse Oogonderzoek Stichting wil donateurs de mogelijkheid bieden om een ‘fonds op naam’ op te richten. Een fonds op naam laat zich misschien wel het beste omschrijven als een goed doel binnen een goed doel. De regels van het fonds worden in overleg met de stichting vastgesteld. De oprichters bepalen zelf naar welk deelgebied de steun gaat.

Aan een fonds op naam zijn aanzienlijke fiscale voordelen verbonden, voor zowel uzelf als voor de stichting.

De ingelegde gelden van een fonds op naam worden door de Nederlandse Oogonderzoek Stichting administratief beheerd. De oprichter sluit met de stichting een overeenkomst waarin een vast rentepercentage als opbrengst wordt afgesproken voor de looptijd van het fonds. Tevens wordt hierin een bestedingsdoel afgesproken en de wijze waarop de gelden vrijvallen voor dit bestedingsdoel.

Voor meer informatie verwijzen we u graag naar www.belastingdienst.nl of neem contact met ons op via het contactformulier.